wtorek, 7 lutego 2017

Słodkie na roczek

Impreza z okazji pierwszych urodzin dziecka drażniła mnie z jednego powodu - tortu. Tort powinien być okazały, piękny. Dla dziecka. Zamawiamy torty w cukierniach, kolorowe, z barwnikami, cukrem. Z drugiej strony czytamy, jak to dziecko nie powinno spożywać za wcześnie słodyczy. No tak, tort przecież nie jest dla dziecka, tylko dla gości. I tu zaskoczenie. Udało mi się połączyć jedno z drugim. Stworzyłam własny przepis na tort dla dziecka. Upiekłam babeczki bez cukru, z dużą ilością owoców. Natomiast pozostałe babeczki, dla gości, miały cukier. Z babeczek stworzyłam torcik, także synek widział, że każdy (i on też) dostaje to samo ciastko, ale jednak inne. Przepis wymyśliłam sama i chętnie się podzielę.

Babeczki bez cukru dla malucha
garść rodzynek
dwa jabłka
łyżeczka cynamonu
dwa jajka
pół szklanki oleju
30 ml mleka
mąka

Przygotowanie:
1. Ubijamy białka, a następnie dodajemy żółtka, nadal ubijając.
2. Dodajemy rodzynki.
3. Kroimy jabłka w kostkę i wrzucamy do garnka. Zalewamy niewielką ilością wody, dodajemy cynamon i dusimy na ogniu do miękkości.
4. Do ubitych jajek dodajemy olej i mieszamy łyżką. Następnie dorzucamy jabłka. Ponownie mieszamy.
5. Wlewamy łyżkę mleka, może być to mleko modyfikowane.
6. Dodajemy powoli mąkę, cały czas mieszając ciasto. Powinno mieć konsystencję śmietany 18%.
7. Pieczemy babeczki do zarumienienia w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.
Jeśli dziecko nie lubi jabłek możemy dodać inny owoc, np. banan.

Babeczki dla dorosłych były udekorowane lukrem i posypką. Dziecku możemy zrobić pierzynkę z owoców.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz